fredag 14 januari 2011

Packa pappas kappsäck

Idag började vi packa. Micke tog tag i barskåpet och jag badrumsgrejerna. Vi planerar att packa minst en låda varje dag, så vi hinner homestyla i tid innan visningen.

Vi var en sväng i Boden idag, jag skulle på arbetsintervju. Som väntat så fick jag ett nej, då jag är för gravid. Men det har jag absolut full förståelse för. Däremot ska jag höra av mig så fort min mammaledighet tar slut. Toppen! Snacka om att kunna marknadsföra sig själv trots allt. Så sommaren 2012, då är jag igång med jobbsökandet igen. Nu måste jag söka som vanligt, men jag vet att sannolikheten att jag ska få jobb är ganska minimal. Men det är ok, för jag tar vara på mina dagar ändå. Jag ska jobba kvar på Swedbank till slutet på januari och sen får vi se vad min jobbcoach och arbetsförmedligen har för planer. Oavsett vad det blir, så hoppas jag att det blir i Luleå så jag slipper pendla.

Ikväll blir det fredagsmys i Piteå med våra fina vänner. Vi ska beställa hem mat (kinamat om jag får bestämma) och så blir det bastubad. Kanske spel och film, om alla är med på det. Imorgon ska vi fortsätta packa, som vanligt i sin ordning.

Måste förresten hylla Tradera en smula! Jag köpte en mamma/gravidjacka därifrån förra veckan. Jag hade varit på stan ÖVERALLT och letat i varenda butik, men allt var slut. Däremot hittade jag en superfin jacka från märket mamalicious, och jag är sååå nöjd. Finns massor med plats för magen, nu och 3-4 månader framåt. Och bara 399:-. Ett riktigt bra köp! Så nu ska jag spana på Tradera efter andra trevliga fynd. Säkert en hel del Noa Noa-kläder...

Nu blir det lugn och ro en stund innan vi ska åka till Piteå. Perfekt!

Inga kommentarer: