söndag 19 juni 2011

Då var det klart

100% passerade vi idag, jag och magen. Känns så overkligt att en hel graviditet är klar. 280 dagar bara sådär. Fantastiskt. Nu är det bara väntan kvar. Förra gången blev det 14 dagar över tiden, kanske blir det likadant den här gången, kanske inte. Jag var lite deppig för ett par dagar sedan över att det inte hade kommit igång, men efter ett besök hos min underbara barnmorska så har jag en helt annan syn. Förr eller senare kommer bebisen ut och då får vi njuta och bubbla in oss. Vagnen är förberedd, spjälsängen är bäddad, och babyskyddet är tvättat. Nu väntar vi bara på vår nya familjemedlem.

Idag är det Flygets dag på F21. Micke jobbar hela helgen. Jag var beräknad till idag och vi hoppades på att han skulle slippa jobba men nu blev det så här. Men vi får tillbaka det i lediga dagar lite längre fram. Jag är tacksam över att vädret är svalt och molnigt, hade det varit sol och värmebölja så hade jag gått under.

Snart midsommar. Vi ska bara ta det lugnt i år. Antingen blir vi 3 eller 4 som firar. Hur som helst blir det familjemys och det är bland det bästa som finns.

Inga kommentarer: