söndag 3 juli 2011

Lite uppdatering

Snart är det två veckor sedan lillkillen föddes. Dagarna flyter i princip ihop, tiden går hur fort som helst. Mickes pappadagar är snart slut, men tack och lov har han semester direkt efter. Allt går så fint, Minea älskar sin lillebror, jag får sova hyfsat bra, och vi hjälps åt hemma med alla vardagssysslor. Milian äter jättebra, det finns mängder med mat, till och med så mycket att jag har bestämt mig för att börja donera till sjukhuset till neonatalavdelningen.

För er som undrar så gick förlossningen jättebra. Vi kom in kvart i sex på morgonen och fyra timmar senare var han född. Det gick så fort att jag inte hann ta epiduralen så lustgasen fick göra jobbet. Efter en hel natt med värkar var jag rätt så trött måste jag säga. Men ut kom han, och min återhämtning gick så bra att vi åkte hem redan samma dag. Hade vi fått eget rum och om sjukhusmaten hade varit bättre, så hade vi kanske stannat nån natt. Men längtan efter den egna sängen, Minea och hämtmat blev för stor. Även om den här förlossningen gick betydligt fortare än med Minea, så var den betydligt tuffare mentalt och fysiskt. Epiduralen är verkligen helt fantastisk, och blir det fler barn i framtiden så ska jag ta den igen utan tvekan. Däremot känner man sig lite häftig för att man orkade utan och endast körde med lustgas. Men som sagt, nästa gång (om det blir nån sådan) vill jag inte vara lika häftig.

Nästa vecka kommer den efterlängtade vagnen som vi har beställt från USA. Det är ett riktigt jobbigt projekt att ha med två vagnar när man ska nånstans. Syskonvagn for the win. Egentligen skulle den ha kommit i fredags, men den blev försenad i Stockholm på Arlanda. Men om ett par dagar är den här. Om ca två veckor kommer min fina mamma på besök. Micke åker på bröllop över helgen i mitten på juli. Jag hade velat följa med, men med Milian så nyfödd vill jag inte riskera nåt.

Nu ska jag upp och få i mig lite mat. Måste fylla på energidepåerna. Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till den lille gossen!
Nog var du duktig som körde med bara lustgas.
Jag hade bara lustgas då min lille gosse kom till världen. Blev en miss bland alla som sprang in och ut ur rummet så jag hann aldrig få nån annan bedövning. Men man överlever :)
Ha en skön sommar!
//Jenny

Frida - fridasbetraktelser sa...

Tank vilka jarnmorsor vi ar!! Jag hade inte ens lustgasen! Hoppas allt gar bra! Vi gissar att vi klarar 3kg till imorgon :-) kram!!!