lördag 11 juni 2011

Vagn & jobb


Ligger i soffan och vilar. Mannen och dottern är ute och leker i det härliga sommarvädret. Tyvärr kan jag inte njuta som alla andra när det kommer till värme, inte just nu. Det är ca en vecka kvar till BF (beräknad förlossning). Jag räknar ner för fullt. Varje förvärk eller sammandragning ger mig hopp om att det kanske startar snart. Hoppas det!

Igår ringde Life Hälsokostbutik mig och frågade om jag var intresserad utav jobb. Jag hade inte sökt tjänsten ens, utan de hade fått uppgifterna via arbetsförmedlingen. Kändes jättetrist att tacka nej, men men. Nästa år, då jäklar. Jag har tackat nej till fyra butiksjobb nu, känns ganska surt. Men jag får ju min belöning snart!

Igår beställde vi vagnen som vi ska ha till våra kids. En baby jogger city select. En syskonvagn som är avlång istället för bred. Och som man kan anpassa efter behov, i fall båda barnen ska med eller inte. Och sen funkar den med vår bilbarnstol, vilket är toppen! Vi behöver en vagn som är smidig att resa med, ska ner till Skåne hela augusti och sen blir det lite här och där med Micke när han åker med jobbet. Dessutom vill jag kunna åka buss och tåg utan att behöva ta upp all barnvagnsplats. Därför ville vi ha den här. Och sen är det snygg också! Nu ska jag göra i ordning tvätten, lite nytta måste man göra idag.

Inga kommentarer: